13920430000009_PhotoA.jpg

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور طی نامه ای از استاندار دکتر صادقلو و مهندس کریمی (رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان) تقدیر کرد.

t96a.jpg

 

-------------------------------------

گلستان الگوی روند توسعه سیاسی

 

حامد صمدلویی ( دکترای علوم سیاسی )-

 

حضور ۸۱ درصدی گلستانی ها در انتخابات ۷ اسفند ۹۴ و کسب رتبه اول مشارکت در کشور حاصل اعتماد شهروندان به ساز و کار و کارگزاران برگزاری انتخابات تلقی می گردد و از منظر بازخوردی (feed back ) معنی و مفهوم رضایت اکثریت جامعه از عملکرد دولت تدبیر و امید و روح جاری آن در استانداری گلستان و فرمانداری های تابعه را متبادر می نماید.

عنصر رقابت لازمه مشارکت حداکثری به عنوان مفروض توسعه سیاسی در فرایند انتخابات ارزیابی می شود و با توجه به این اصل مهم است که شهروندان رای خود را موثر و حیات بخش تحولات جامعه تلقی می نمایند.

در این راستا اعتماد به برگزار کنندگان انتخابات مهمترین مولفه و در عین حال پیش فرض این روند محسوب می گردد.

مجموعه استانداری گلستان با محوریت استاندار دکتر حسن صادقلو و با نظارت مهندس عبدالقدیر کریمی در قامت ریاست هیات بازرسی انتخابات استان پیش، حین و پس از برگزاری انتخابات ۷ اسفند ۹۴ و متعاقبا ۱۰ اردیبهشت ۹۵ جلوه هایی از توسعه سیاسی در استان را به نمایش گذاشتند تا علاوه بر جلب اعتماد شهروندان، زمینه مشارکت حداکثری را پدید آوردند.

اگر چه در این بین نباید نقش طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان در ترغیب نخبگان جامعه به مشارکت حداکثری و تمکین به مر قانون در عین تاکید بر بی طرفی و استقلال نهادهای اجرایی در رقابتها را نادیده گرفت.

در چنین شرایطی بود که رغبت حضور حداکثری در انتخابات فراهم شد تا رکورد مشارکت در کشور به نام شهروندان این دیار ثبت شود و از سوی دیگر وزارت کشور با رصد دقیق برگزار کنندگان انتخابات در سطح کشور، گلستان را استان برتر در بین دیگر استانها قلمداد کرده و از استاندار دکتر صادقلو و مهندس کریمی تقدیر نماید.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید