ghanbari_davood

بهنام نیک پیام ( روزنامه نگار ورزشي )-

قهرمان دیروز کشتی جهان که سالها با درخشش در وزن 69 کیلوگرم به مصا ف حریفان قدرتمند رفته و پشت آن ها را روی تشک خاک می کرد، درآمد و شدها و بوروکراسی های اداری ، مغلوب شهرداری گرگان شد

ازحضورسردرگم وپریشان داود قنبری همان قهرمان باتعصب گرگانی در عرصه کشتی ایران وجهان ، در شورای شهرمتعجب وعلت را از وی جویا شدم که در همان مدت اندک، از نامهربانی های شهردار گرگان، یک دنیا درد دل کرد.

قهرمان ارزنده کشتی جهان ، چند سالی است که مجموعه تفریحی سرزمین عجایب در ناهارخوران گرگان را از شهرداری اجاره کرده و با هزار زحمت توانسته چند میلیارد ریال سرمایه گذاری نماید که خوشبختانه مدیریت صحیح وی با استقبال عموم مواجه گردیده است.

در حالیکه درداخل کشورو ممالک مختلف، به انحاء گوناگون قهرمانان ورزشی خود را مورد حمایت قرار می دهند ، شهرداری گرگان اما نه تنها از وی  حمایت نکرد بلکه در اقدامی تعجب برانگیز اجاره مکان  رادر مدت زمانی کوتاه چند برابر کرد.

به گفته قنبری، شهرداری گرگان پس از چند ماه هزینه اجاره 2 میلیون تومانی را به حدود 4 میلیون تومان رساند وبه تصور این که ما پول پارو می کنیم درصدد افزایش چند باره اجاره مکان برآمده و آن جا را به مزایده گذاشتند .

درحالیکه ابتدا در مزایده کسی جز من شرکت نکرده بود بناچار وتحت برخی فشار ها مجبور شدم مبلغ اجاره را به9 میلیون تومان برسا نم که علی القائده می بایست برنده مزایده باشم ،متاسفانه اما به دلایل نامعلوم مزایده را چند باره تکرار کرده و تاکنون هیچ جوابی به من نداده وشاید درصدد تکرار مزایده می باشند که به نظر می رسد با برخی اهداف آنچنانی به فکربیرون کردن من ازمیدان رقابت می باشند.

درشرایطی که شورای شهر گرگان ،به عنوان قهرمان ملی وسرمایه گذارحامی بنده می باشد ،شهردار در اقدامی عجیب نه تنها از رویه وایده شورا پیروی نمی نماید بلکه به صراحت می گوید که شورا چه کاره است. نه یک باربلکه چندین بار این حرف ها رازده وحتی در مواردی به نامه آن ها هم توجه ای نکرده است. گویی این که ایشان ناراحت است که چرا شورااز من حمایت می کند.

***عجب دنیای غریبی است که به علت بوروکراسی حاکم بر ادارات و به زعم دوستداران ورزش، برخی سلایق شخصی و کج سلیقگی های فردی موجب شده است که داوود قنبری که خود سال ها دیگران راخاک وضربه فنی می کرد، اندرخم کوچه های ناملایمات اداری شهرداری ضربه فنی شود.

از نظرعده ای از شهروندان  ورزشدوست گرگانی که شاهد رفت و آمدهای مکرر نامدار کشتی جهان دراه پله های شهرداری بودند ، این حرکت را توهین به ورزش پهلوانی کشتی و قهرمانان افتخار آفرین تلقی کرده که می طلبد شورای شهر گرگان به عنوان متولی شهر ، جلو تصمیمات ناپسند بعضا مسئولین خودخواه را گرفته و نگذارد فردی مثل داوود قنبری که در کنار نام و آوازه جهانی ، امروز به عنوان یک سرمایه گذار خوشنام هم شناخته می شود اینگونه مورد بی مهری قرار بگیرد.

حتی برخی شهروندان وعلاقمندان به کشتی خطاب به شهردار گرگان چنین گفتند:

آقای شهردار تلاشت برای گرگان را می ستاییم اما برخورد بد و بعضا توهین آمیز آمیخته با سلایق شخصی ا ت نسبت به قهرمان نامداری چون داود قنبری را هرگز نمی پسندیم و همینجا به جنابعالی و مرجع رسیدگی کننده به اعما ل شما یعنی شورای شهر گرگان، یادآوری می نماییم که هرچه سریعتر نسبت به رفع رفتارهای سلیقه ای وبعضا عملکرد نا خوشایند شهرداری تجدید نظر نمایید، چرا که مگر ما در گرگان و استان چند نفر در حد داود قنبری داریم؟

آقای شهردار همانگونه که ما شهروندان به عنوان یک گرگانی وایرانی افتخار می کنیم که در کنار قهرمان نامی ایران ، داود قنبری ایستاده وعکس یادگاری بگیریم، خوب است شما هم با الهام از مردم وبزرگان ، عرق ملی بیشتری داشته وبا افتخاردرکنار  داود قنبری ایستاده والبته اگر ایشان تمایل داشت عکس یادگاری بگیری، نه آن که به جای ارج نهادن به قهرمان ملی وسرمایه گذار ، موجبات ناراحتی ونارضایتی وی را فراهم سازی ! این عمل یعنی دلسرد نمودن یک قهرمان وفراری دادن یک سرمایه گذار خوشنام وباتعصب گرگانی که تمایل دارد به همشهریان خود خدمت نماید.

جالب اینجاست که وی همه چیز را در قالب قانون ،بدون رانت والبته مساعدت وتعامل می خواهد. حال اینکه چرا آقایان دوست ندارند با وی همکاری کنند برما روشن نیست.

البته خوب است بدانند که در همه مما لک و حتی در داخل کشور خودمان هم مواردزیادی دیده شده است که به قهرمانان ورزشی، خارج از بوروکراسی اداری کمک می نمایند تا به سطح بالایی از تسهیلات و رفاه اجتماعی برسند چراکه رفاه وآرامش آن ها سودش به سطوح مختلف جامعه خواهد رسید.

گویی اما در گرگان قضیه برعکس است و عده ای قصد اذیت قهرمان ملی و سرمایه گذاری بنام داود قنبری را دارند!! که شاید با بيرون کردن وی از میدان، عده ای متناسب بابرخی سلایق شخصی عنان کار را بدست بگیرند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید