arrested02 

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری عاملان تیراندازی پنج شنبه شب در پارك جنگلي ناهار خوران گرگان، گفت: پلیس اجازه جولان به برهم زنندگان نظم و امنیت را نخواهد داد و در تامين امنيت جامعه با هيچ كس تعارف ندارد.

 

سردار جاویدان در خصوص اقدامات پلیس برای شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی در پارك جنگلي ناهارخوران گرگان اظهار کرد: پس از وقوع تیراندازی و فرار مجرمان به دلیل ترافیک محور ناهارخوران و جمعیت حاضر در محل حادثه و ملاحظه ماموران در تیراندازی برای پیشگیری از آسیب دیدن مردم، تحقیقات اطلاعاتی و عملیاتی پلیس برای دستگیری متهمان آغاز شد.

وی ادامه داد: بلافاصله تیم‌های اطلاعاتی پلیس اقدامات خود را آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن در چند عملیات غافلگیرانه پلیسی و طبق وعده پلیس به شهروندان، تعداد هفت نفر از عاملان وقوع این درگیری را شناسایی و دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه دو نفر عاملان اصلی بوده و پنج نفر افرادی بودند که در ادامه فرار متهمان با پلیس درگیر شدند، خاطرنشان کرد: در این اقدامات سلاح شکاری وینچستر استفاده شده در درگیری و یک دستگاه خودرو نیز کشف شده است.

سردار جاويدان همچنين در خصوص تيراندازي دو روز پيش در يكي از مناطق جنگلي شهرستان راميان كه منجر به مجروح شدن دو نفر شده بود، نيز گفت: در اين خصوص نفر اصلي دستگير و با هماهنگي مراجع قضائي روانه زندان شد و دو نفر ديگر نيز تحت تعقيب مي باشند كه به زودي دستگير خواهند شد.

وي ادامه داد: آرامش و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای هنجارشکن این آرامش و امنیت را برهم زده و به سادگی این احساس امنیت را از بین ببرند.

اين مقام ارشد انتظامي استان تاکید کرد: تمامی تلاش ماموران انتظامی استان گلستان برای برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه است که در این راستا خوشبختانه مشارکت مردم نقش بسیار پررنگی داشته و با افزایش این مشارکت به طور قطع این احساس امنیت پایدار افزایش خواهد یافت.

سردار جاويدان با تقدير از تعامل و مشاركت واحساس مسئوليت مردم شريف وقانونمند در تامين امنيت، تصريح كرد: مردم حق دارند اخبار وموارد مشكوك را از طريق مركز فعاليت هاي پليسي 110 گزارش دهند و مطمئن باشند پليس در دفاع از امنيت جامعه جان خود را تقديم نظام خواهد كرد.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بيان اينكه اخبار فضاي مجازي اخبار مورد اعتماد نيست، از مديران كانال هاي خبري خواست از انتشار اخبار غير موثق در فضاي مجازي جدا خودداري كنند چرا كه انتشار اخبار غير موثق موجب تشويش اذهان عمومي و احساس ناامني در بين مردم مي شود.

سردار جاويدان در پايان به كساني كه با رفتارهاي نابهنجار موجب سلب آسايش و امنيت شهروندان مي شوند هشدار داد، خود را با هنجارهاي جامعه وفق دهند و در غير اين صورت با برخورد قاطع پليس مواجهه خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: یکی از موضوعات بسیار مهم در برقراری نظم و امنیت همکاری و مشارکت مردم در برقراری نظم و امنیت است که در حادثه تیراندازی در گرگان نیز اطلاع‌رسانی سریع مردم در شنیدن صدای تیراندازی و فعالیت متخلفان در این شهرستان باعث حضور ماموران و در ادامه دستگیری مجرمان شد.

جاویدان بیان کرد: سلاح استفاده شده در این درگیری از سلاح‌های شکاری غیرمجاز بوده که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی مردم درباره فعالیت این افراد، سلاح کشف و تعدادی از هنجارشکنان در این راستا دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: تقاضای ما از مردم این است که در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمان و یا متخلفان و حتی مشاهده موارد مشکوک، موضوع را بلافاصله از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع پلیس برسانند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید