soleimani reza

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان گفت: سیستم دفاع باید از سیستم قضاوت مستقل باشد.

«رضا سلیمانی» در نشست خبری با نمایندگان رسانه درگلستان با بیان اینکه «اگر به دادرسی عادلانه و منصفانه متعهد هستیم باید اصول آن را نیز بپذیریم»، اظهار کرد: مستقل بودن سیستم دفاع از قضاوت یکی از این اصول است که باید به آن عمل شود.

او در ادامه افزود: حمایت مجلس از کانون وکلا نشانه توجه به حقوق مردم و عدم حمایت مجلس از کانون وکلا نشان از عدم حمایت مجلس از شهروندان است.

«سلیمانی» با اشاره به قانون آئین دادرسی کیفری، بیان کرد: این قانون در هر کشور، یکی از مهمترین قوانین محسوب  می شود و در پایان سال 92 مجلس شورای اسلامی از طریق کمیسیون حقوقی و قضایی، یک قانون نسبتاً پیشرفته و جامع را تصویب و مقرر شد این قانون ظرف مدت 6 ماه اجرایی شود.

او با بیان اینکه «قانون آیین دادرسی کیفری ضامن حیثیت، آبرو و اعتبار شهروندان است»، تصریح کرد: متأسفانه به دلایل مختلف قانونگذار اجرای این قانون را با تأخیر مواجه نموده و متحمل است از تیرماه جاری این قانون اجرا شود.

رییس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: تعداد زیادی از حقوقدانان کشور با اعتراض نسبت به اصلاحیه هایی که بر اصل این قانون وارد آمده است از قانون گذار خواسته اند که اعتبار قانون آیین دادرسی کیفری را حفظ کند.

 

اصرار برخی مسئولان در سلب استقلال کانون وکلا شگفت زده ام می کند

«سلیمانی» در ادامه با اشاره به لایحه جامع سیستم وکالت گفت: اصرار برخی مقامات و مسئولان در سلب استقلال کانون وکلا شگفت زده ام می کند چرا که آن را کاری غیر علمی می دانیم.

او بیان کرد: مبنای منطقی برای بازگشت به قانون ۶۰ سال قبل و وابسته شدن کانون وکلا به دولت وجود ندارد و اگر قانون وکالت به این سرنوشت دچار شود باید به زمان قبل و عدم استقلال خود بازگردد.

«سلیمانی» افزود: اگر این کار صورت بگیرد و کانون وکلا به دولت وابسته شود، به صراحت اعلام می‎کنم هیچ افتخاری برای اصرارکنندگان و تصویب‎کنندگان وجود ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان همچنین اظهار کرد: ما عقیده داریم که قوه‌قضائیه باید محیطی را فراهم کند که قضات از بین وکلای خوشنام و حداقل با 10 سال سابقه انتخاب شوند نه اینکه قضات بعد از بازنشستگی به فکر وکالت باشند.

 

انتخابات هیأت مدیره کانون گلستان 21 خرداد برگزار می شود

«سلیمانی» با اشاره به فعالیت های کانون وکلای استان گفت: یکی از فعالیت های کانون معاضدت قضایی است که در سال گذشته ۹۴ پرونده معاضدت قضایی را به سرانجام رساند. همچنین انجام مشاوره رایگان در محل کانون و دادسراهای استان از سوی وکلای کانون گلستان انجام می شود.

او با اشاره به سیستم خودکنترلی کانون وکلا، اظهار کرد: کانون وکلا یک سیستم خودکنترلی دارد و خودش به تخلفات صنفی خود رسیدگی می‌کند.

«سلیمانی» در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «مهم‌ترین فلسفه هر انتخاباتی آزادی انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان است»، گفت: در سیستم کانون وکلا این امر به صورت قابل توجه وجود دارد و رعایت می شود.

او در خصوص انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان یادآور شد: پنجمین دوره انتخابات هیأت مدیره این کانون 21 خرداد ماه امسال در محل کانون گلستان برگزار می‌شود و 22 نفر از واجدین شرایط کاندید شده اند.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان در خصوص عدم راه اندازی مرکز داوری در کانون گلستان که وعده آن داده شده بود، تصریح کرد: ایجاد مرکز داوری نیاز به همکاری از سوی برخی ادارات دارد که در این همکاری هنوز با مشکل مواجه ایم.

گفتنی است، در حال حاضر 455 وکیل پایه یک دادگستری و 63 کارآموز وکالت در استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید