2507778

هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش گرگان خبر از خبرگزاری مهر، در هفته سوم این رقابت‌ها عصر جمعه ۶۱ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در هفت دور هزار متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان بیش از ۸۵ میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که آق اویلی بشگرد با اسب قوش قانت زودتر از خط پایان گذشت و یوسف دهش با اسب عقاب صحرا (۲) و آرمین آق آتابای با اسب پوربه به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که قربان محمد اودک با اسب اجم جان عنوان اول را به دست آورد و عبدالرحیم آرمیده با اسب یوهان بلیک و پیمان قلرعطا با اسب گیورگی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه تا هشت ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب ترکمن استوری موفق به کسب مقام اول شد و مهران نوبخت با اسب داز مارال و آق اویلی بشگرد با اسب کاپیتان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر شکل گرفت که ستار مهرانی با اسب بای بای زودتر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب پاراکس و محمد خوجملی با اسب عالم ناب به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که محمد خوجملی با اسب شنگول نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب جانام و ابراهیم قره داشلی با اسب سیتارا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که پیمان قلرعطا با اسب گودبای موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب مهسا نور و یاسر جرجانی با اسب سلطانه به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۰ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب تومیریس موفق به کسب مقام نخست شد و نورمحمد بهادر با اسب ایل یاسن و پیمان قلرعطا با اسب داز ثمر به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در پایان هفته سوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، آرمین آق آتابای با کسب دو مقام نخست و یک مقام سوم، بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، قربان محمد اودک یک مقام نخست و یک مقام دوم به دست آورد، پیمان قلرعطا یک مقام نخست و دو مقام سوم کسب کرد، محمد خوجملی و آق اویلی بشگرد هر کدام صاحب یک مقام نخست و یک مقام سوم شدند و ستار مهرانی یک مقام نخست به دست آورد.

لازم به ذکر است؛ هفته چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن جمعه ۳۰ تیرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید