noor

نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: مکتب اهل بیت و اسلام راستین با فعالیت های امام صادق (ع) حفظ شد.به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرگان با قرائت خطبه هایی از نهج البلاغه، اظهار کرد: امیرالمومنین بعد از خلافت خود طی سخنرانی اعلام کردند که هرچه باید بدانید از من بپرسید قبل از آن که من را از دست بدهید. فردی پرسید که آیا خدا را دیده ای و حضرت پاسخ داد پرستش بدون معرفت نمی شوند.

امام جمعه گرگان با بیان این که مشاده حضرت علی از نوع باطنی است، به تشریح انواع مشاهده پرداخت و گفت: سه نوع مشاهده شامل، حسی، عقلی و باطنی داریم. ما در صف نماز جمعه شما را می بینم و شما هم من را می بینید. این نوع مشاهده، از نوع حسی است.

وی بیان کرد: مشاهده عقلی هم یعنی مساله را با چشم نمی توان دید و قابل رویت نیست، اما از راه عقل و استدلال عقلی می توان به آن رسید و نسبت به آن معرفت پیدا کرد. می گویند نیوتن زیر درخت نشسته بود که سیبی از روی درخت جدا شد و بر زمین افتاد. او به فکر فرو رفت که چرا سیب بالا نرفته است. او از راه عقل به حقیقت جاذبه پی برد. قانون جاذبه با چشم قابل رویت نیست و با عقل قابل درک است.

امام جمعه گرگان افزود: برتر از این ها، مشاهده قلبی و باطنی است. شاهده قلب، مشاهده ای است که نه چشم می بیند و نه عقل درک می کند بلکه باطن انسان را آن را درک می کند. خداوند در قرآن می فرمایند، آن چنان به حضرت ابراهیم ملکوت آسمان ها و زمین را نشان دادیم. ملکوت، آن باطن آسمان و زمین و حقیقت چیزهایی است که خداوند متعال خلق کرده است.

وی ادامه داد: مشاهده باطنی برای افرادی است که با خدا رابطه خاصی دارند. آن هایی که از همه چیز دلهایشان بریده می شود و دلبستگی به خدای متعال پیدا می کنند. امیرالمومین می فرمایند که خدایا به من کمال انقطاع را عطا فرما. یعنی دل انسان از همه چیز جدا شوند و به خدا دلبستگی پیدا کند. اگر کمال انقطاع پیدا شود، چشم دل به دیدار حق روشن می شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در خطبه دوم هم اظهار کرد: پنجشنبه آینده سالروز شهادت امام صادق (ع)، رئیس مذهب شیعه است. امام صادق (ع) در طول زندگی خود، بزرگترین خدمت را به اسلام راستین و مکتب نورانی اسلام، از طریق اهل بیت (ع)انجام دادند.

وی بیان کرد: حوادثی بعد از رسول خدا اتفاق افتاد و از بین امامان تنها امام باقر (ع) و امام صادق (ع) فرصتی پیدا کردند تا کادر سازی کنند. اگر فعالیت های این دو امام نبود مکتب اهل بیت (ع)و نگاه آن ها به اسلام ترویج نمی یافت. اگر احادیثی که از امام صادق (ع) امروز به ما رسید وجود نداشت ما فقهی نداشتیم.

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: شیعه باید زیرک باشد و امامان خود را بشناسد. این که می گویند امام صادق به مصنور دوانیقیِ ظالم گفته اند که «السلام علیک یا امیرالمومنین» دروغ است. مخصوصا به این نکته اشاره کردم چون خیلی گفته اند. حتی امام (ره) گفته اند که این جمله ساخته و پرداخته آخوندهای درباری است. اگر چیزی در این رابطه شنیدید بدانید که باطل است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید