499564 649

-تصویر آرشیوی-

رئیس بازرسی کار استان گلستان در بازدید از سازمان نظام مهندسی ابراز داشت : آمار وقوع حوادث ساختمانی در استان گلستان، ۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش گرگان خبر به نقل از خبرگزای تسنیم، علی اخوان مهدوی ظهر امروز در بازدید تیمی متشکل از سازمان نظام مهندسی، شهرسازی، اداره کار برای بررسی وضعیت موجود در رعایت ایمنی در ساخت وسازها در استان اظهار داشت: در کشور 40 درصد حوادث ناشی از حوادث ساختمانی است که این آمار در استان گلستان 44 درصد است که 4 درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

وی تاکید کرد: پارسال 65 حادثه ساختمانی داشتیم که 10 نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند و امسال هم از ابتدای سال تاکنون 6 نفر در استان فوت کرده‌اند.

رئیس بازرسی کار استان گلستان تصریح کرد: براساس آمار کشوری 4 درصد از سهم تولید ناخالص داخلی حدود 540 هزار میلیارد ریال رقمی بیش از بودجه عمرانی کشوری سالانه صرف حوادث ناشی از کار می‌شود.

وی اظهار کرد: مهم‌تر از اجرای نکات حفاظتی و ایمنی در ساختمان مهارت نداشتن کارگران علت بیشتر این حوادث است.

اخوان مهدوی درباره نظارت و رعایت اصول ساخت وسازها در استان هم گفت: براساس پژوهش کمیته پایش نظام مهندسی گلستان کمتر از 5 درصد مجریان طرح‌های ساختمانی به رعایت اصول ایمنی پایبند هستند.

رئیس بازرسی کار استان گلستان درباره راه‌های کاهش این مشکل هم اظهار کرد: آموزش کارگران ساختمانی، نظارت بیشتر مسئولان بر مراحل مختلف ساخت و ساز، رعایت اصول و نکات ایمنی در ساختمان‌ها از مهم‌ترین راهکارهای کاهش حوادث ساختمانی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ایمن‌سازی کارگاه‌های ساختمانی گفت: فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه ایمنی از اهمیت بالائی برخوردار است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید