6107088 656
مسئول پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان از دستگیری فردی که با انگیزه انتقامجویی اقدام به هتك حيثيت، ایجاد مزاحمت و  تهديد شهروند گرگاني در  فضاي مجازي  مي نمود، خبر داد.
پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: سروان صاحبكاران  در تشريح  اين خبر گفت: در پی وصول مرجوعه قضایی به اين پليس مبنی بر هتك حيثيت، ایجاد مزاحمت و تهديد، تحقیقات و بررسی های مقدماتی  آغاز و مشخص گرديد فردي بواسطه دسترسي  به اطلاعات شخصي شاكيه ، عكس ها و فيلم هاي خصوصي  وي را در يكي از شبكه هاي اجتماعي منتشر مي نمايد. 

وی افزود: با تحقيقات تكميلي صورت گرفته، نهايتا محرز گرديد، خواستگار ناكام پس از شنيدن پاسخ منفي از سوي خانواده اين خانم گرگاني اقدام به انتشار تصاوير و فيلم هاي خصوصي  وي در شبكه هاي اجتماعي و ارسال به بستگانش نموده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: حسب هماهنگي قضايي  متهم  طي يك عمليات پليسي در شهرستان گرگان دستگير و در بازجويي انجام شده به تمامي اعمال مجرمانه خود اعتراف نموده و ضمن ابراز ندامت از اقدامات خود، اظهار داشت،متاهل  و داراي يك فرزند  هستم و  از طريق اينترنت با اين خانم آشنا شدم و هدفم ازدواج مجدد بود كه به علت مخالفت خانواده اين خانم و پس از مطلع شدن از قصد ازدواج وي، اقدام به ارسال تصاوير و فيلم هاي شخصي اش از طريق يكي از  شبكه هاي اجتماعي موبايلي براي خانواده نامزدش نمودم تا با ايجاد اختلاف بين آنها مانع ازدواجشان شوم.

سروان صاحبكاران گفت: پس از پايان تحقيقات پليسي، متهم بهمراه پرونده جهت سیر مراحل قضائی به دادسرای عمومی و انقلاب گرگان اعزام و از آن طريق طي قرار صادره روانه زندان گرديد.

وی به شهروندان توصیه کرد از بارگذاری و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌های شخصی در شبکه‌های اجتماعی خودداری  نمايند  و فضاي مجازي را حريم امني براي خود ندانند.
سروان صاحبكاران ضمن هشدار به هنجارشكنان اين حوزه از شهروندان خواست در صورتي كه در فضاي مجازي فعاليت مي‌كنند حتما قانون جرايم رايانه‌اي را مطالعه كرده و آنر‌ا سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

مسئول پليس فتا فرماندهي انتظامي گلستان دوستي‌هاي اينترنتي خارج از عرف را منشاء بسياري از اختلافات خانوادگي دانسته و از خانواده‌ها خواست‌ تا به هویت‌ها در فضای مجازی اعتماد نكرده و نظارت بيشتري بر فرزندان خود و رابطه آنها در فضاي مجازي داشته باشند.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید